Податківці під час фактичних перевірок можуть виявляти розбіжності між оплатами через POS-термінал і фіскальними чеками. Якщо покупець розрахувався карткою, а в чеку зазначили готівку, таку ситуацію можуть розцінити як невидачу фіскального чека за безготівкову операцію. За це підприємцям загрожують значні штрафи.
Про новий підхід до перевірок розповів податковий консультант Олександр Зарайський. За його словами, підприємці почали отримувати перевірки, під час яких податківці вже мають перелік дат із чеками, де, ймовірно, неправильно вказали спосіб оплати.
За які помилки у чеках можуть оштрафувати ФОП
Проблема виникає, коли клієнт оплачує покупку банківською карткою через POS-термінал, але касир формує фіскальний чек із позначкою "Готівка" замість "Безготівка".
У такому разі податкова може трактувати ситуацію як дві окремі операції:
- продаж за готівку, на який чек нібито видали;
- оплату карткою через термінал, для якої фіскального чека нібито немає.
Як пояснює Зарайський, у результаті підприємцю можуть нарахувати штраф за невидачу чека в розмірі 100–150% від суми операції, яку податківці вважають нефіскалізованою.
Консультант припускає, що для виявлення таких розбіжностей можуть зіставляти дані про платежі через POS-термінали з інформацією з бази фіскальних чеків. Якщо за певний день сума карткових оплат перевищує суму чеків, у яких зазначено безготівковий розрахунок, це може стати підставою для перевірки.
Водночас це саме припущення експерта щодо джерела інформації податкової. У наданому дописі немає підтвердження, що Національний банк передає ДПС такі дані саме для виявлення неправильно оформлених чеків.
Як діяти, якщо касир неправильно вказав спосіб оплати
За словами Олександра Зарайського, довести, що йдеться не про дві різні операції, а про одну покупку з помилково зазначеним способом оплати, може бути складно. Особливо якщо підприємець не має документів, які підтверджують обставини розрахунку.
Тому консультант радить завчасно подбати про документальне підтвердження помилки. Зокрема, можна:
- отримати письмове пояснення касира про те, що спосіб оплати в чеку зазначили неправильно;
- скласти акт, у якому вказати номер чека та допущену помилку;
- зберігати ці документи та подавати їх під час перевірки, якщо податківці ставлять під сумнів правильність фіскалізації операції.
Якщо документи відмовляються приймати, експерт радить долучати їх до заперечень на акт перевірки. Це може допомогти під час оскарження нарахованих штрафів, зокрема в суді, однак не гарантує скасування санкцій.
Пенсіонерів штрафують за безквитковий проїзд: посвідчення не рятує
ТЦК не мають на це права: українцям чітко роз'яснили заборони
19 400 грн на опалення: заяви на зимову підтримку приймають до 30 жовтня
Пенсіонерам перерахують пенсію в жовтні: 24 місяці стажу й заява до 15 числа
Раніше портал Знай повідомляв, менше перевірок і простіша звітність: готують важливі податкові зміни.
Також наш портал інформував, компенсація від страхової за ДТП: чи забере частину грошей податкова.
Крім того, ми писали, можна отримати звільнення від податків: важлива умова для українців.
